Chapter 1: Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daan Koelemeijer - WaarBenJij.nu Chapter 1: Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daan Koelemeijer - WaarBenJij.nu

Chapter 1: Auckland

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

14 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hier dan het eerste officiële bericht uit Nieuw-Zeeland!
We zijn inmiddels al een week weg. Tot nu toe zijn we de hele week in Auckland geweest. Deze stad is zo wijd uitgespreid dat er genoeg te beleven valt. Tevens staat deze week behoorlijk in het teken van Wouters familie leren kennen, en enjoying the good life.

Qua vluchten is alles goed gegaan. Al was een 2 uur transfer op Chengdu wel redelijk krap. Chengdu is geen groot vliegveld en alles wordt grotendeels in het Chinees aangegeven. Zo spreken de mensen daar ook nauwelijks Engels, en wordt je zeer onvriendelijk van het kastje naar de muur gestuurd. Wat mede heeft geleid tot het feit dat Chinezen bovenaan de lijst zijn gekomen van meest onvriendelijk volk. Nog boven de Fransen! Man o man! :p
Zo kregen we bij het inchecken ook 2 stoelen die niet naast elkaar zaten, sterker nog de 10u vlucht van Ghanzhou naar Auckland, zat Wout 8 rijen voor mij. Dat was heel gezellig. Bored to the extreme.
In Auckland aangekomen hebben we even euforisch in de lucht gesprongen, en waren we blij met de gastvrijheid van de Nieuw Zeelanders.

Uncle Tom van der Laan heeft ons opgepikt van het vliegveld en meegenomen naar zijn huis in het zuiden van Auckland, waar we ruim een week kunnen verblijven. Je hebt er een heerlijk uitzicht over de stad vanuit de jacussi :D. Heerlijk koud biertje dr bij en ontspannen maar.

We worden de volgende dag meteen overal uitgenodigd om te eten en te bbqen, en op verjaardagen. We hoeven helemaal niet na te denken over wat we gaan doen, we just go with the flow. Fantastisch!

Eerste avond eten bij de nieuwe vrouw van Tom die 6 huizen verderop woont :p
2e dag naar oma Truus Meijer gegaan, met Marlies, Nina en Ellen. S avonds een bbq party bij Tom, met vrienden van Nina en Marlies en veel drank!
3e dag zijn we meegenomen naar een cricket match! Hier een zeer populaire sport. Owen (de vriend van Nina) heeft ons alle spelregels uitgelegd. Die avond zijn we naar Eileen en Ben gegaan, waar Eileen dr bday werd gevierd. Veel eten en veel wijn!
4e dag zijn we met Marlies naar het noorden van Auckland gegaan, waar Nina en Owen wonen. Van zuid naar Noord via de snelweg is een uur rijden!!! We zijn toen met Nina en Marlies naar een mooie waterval wezen lopen en hebben daar kunnen zwemmen in ijskoud water. En daarna naar een vulkanisch strand geweest waar we door een lagoon hebben gelopen, waar je alleen in kan als het eb is!
Die avond hebben we bij Nina en Owen gegeten, en weer veel gedronken (emoticoontje die flink verzadigd is)
Dag 5: Zeer regenachtig. Eindelijk even een chill dagje. Die avond bij Ellen gegeten en nog meer gedronken (deze mensen hier kunnen drinken!!)
Die avond een mooie wandeling gemaakt tijdens de zon's ondergang. Zie foto's! Leila (dochter Ben en Eileen) is ook aangesloten en gaat een aantal dagen met Marlies Wout en mij optrekken, en mee Northland rond touren.
Dag 6: Tijd voor een mooie wandeling. Leo sluit ook aan (zoon Ben en Eileen) Met z'n 5 pakken we de veerpond vanaf The ferry building in hartje Auckland, naar een vulkanisch eiland, vlak voor de kust bij Auckland. Die gaan we mooi ff beklimmen! Heerlijke wandeling met enorme uitzichten. Super mooie dag, we kunnen zover kijken dat we Coromandel kunnen zien. Die avond heerlijk chillen in de jacussi!
Dag 7: vandaag. Wout en ik gaan lekker even het centrum in, even de tourist uithangen en de stad zien.

Tot zo ver is alles een mooi avontuur.
Vanwege het gat in de ozonlaag is de zon hier ontzettend sterk. De eerste dag heb ik 30min in de zon gezeten zonder zonnebrand, en dat is meteen te zien. Je verbrand hier levend! Wouter zat de hele tijd in de schaduw en is ook verbrand! Hoe dan! Dus voortaan smeren we onszelf helemaal wit. Wat heeft geleid tot wouters nieuwe bijnaam (Walter White) (Breaking Bad) Mensen kunnen Wouter niet goed uitspreken, en wordt al snel Walter genoemd :P

Dat was hem zo far. Ik zal even kijken of het lukt de foto's up te loaden.
Cheers

• 14 Januari 2016 - 19:33

Rina:

Leuk begin van dit dagboek, je houdt het nog spannend hoor met die foto's ....
    zonsondergang vanaf Rangitoto....etc.

• 15 Januari 2016 - 20:42

Marjan:

Wat een narigheid allemaal ;-)
    Nog maar 2,75 maanden, sterkte van ons allen hier
    Kus, M

• 15 Januari 2016 - 21:27

Cees:

Waanzinnig jaloersmakende tekst en foto"s. Neem een paar biertjes op mijn kosten(bonnetjes bewaren).Big hug,Cees.

• 15 Januari 2016 - 23:14

Yolanda:

Tip guys! Have fun!! Groetjes
    (Stiekem erg jaloers....)

• 18 Januari 2016 - 11:27

Alice:

Wat leuk! Een avontuur die jullie nooit meer zullen vergeten! Heel mooi! Veel plezier verder!

Tags: Auckland